تولیت آستان قدس رضوی گفت: کسی را باید انتخاب کرد که شعارها، سخنان و مواضع او با معیارهای انقلابی و سیاست‎ های امام راحل و رهبر معظم انقلاب منطبق‎ و نزدیک‎تر باشد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز به نقل از آوای مشهد، حجت الاسلام احمد مروی روز سه‌شنبه در جشن عید غدیر خم در شهر درود نیشابور افزود: کسی که به قدرت، ایمان، مقاومت، استعداد ملت و منابع خدادادی کشور باور داشته و نه تنها اندک نگاهی به دشمنان و بیگانگان نداشته باشد، بلکه از آنها برائت و بیذاری بجوید و حالت استقلال در برابر بیگانگان در رأس آنها آمریکا داشته باشد.

وی ادامه داد: مشارکت حداکثری موجب افزایش قدرت کشور و پشتوانه امنیت ملی می شود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید داشتند.

وی با تأکید بر اهمیت گزینش اصلح و آگاهانه در انتخابات، عنوان کرد: علاوه بر اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، انتخاب و گزینش نامزد اصلح نیز بسیار با اهمیت است؛ باید انتخاب بر اساس ملاک و معیارهای انقلابی انجام شود.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه غدیر، راه هدایت و از بزرگترین وقایع تاریخ جهان است عنوان کرد: غدیر چراغی همیشه فروزان برای بشریت است که با تمسک به آن ظلمت به روشنایی و نور تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه نتیجه فاصله گرفتن از غدیر، شهادت فرزندان و اهل بیت پیغمبر(ص) شد؛ تصریح کرد: اگر غدیر را منفعت طلبان به حاشیه نمی‌راندند؛ امروز شرایط مسلمانان بسیار متفاوت بود؛ این ذلتی که امروز شاهد آن هستیم و چند میلیون یهودی صهیونیسم از هیچ جنایتی در غزه فروگذار نیستند و یک میلیارد مسلمان سکوت کرده و تنها نظاره گر هستند، از رهگذر فراموشی غدیر ایجاد شده است.

حجت الاسلام مروی افزود: اگر غدیر به حاشیه رانده نمی‎شد، صهیونیستی نیز در عالم به وجود نمی‌آمد و استکباری در جهان ایجاد نمی‎شد که اینگونه بر سرنوشت مسلمانان مسلط و حاکم باشد.

وی بیان کرد: یکی از پیام‌های غدیر این است که مدیریت جامعه اسلامی باید به دست انسانی عالم، باتقوا، دین شناس، شجاع، مدیر و مدبر باشد؛ از روزی که ایران عزیز تحت تربیت و زعامت امامت و ولایت قرار گرفت از زیر یوغ استعمارگران، چپاولگران و ستمگران نجات یافت و این از برکات غدیر است.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: اینکه امروز دشمنان و ستمگران عالم نمی‌توانند سرنوشت ملت ما را در دست گیرند، به برکت امامت و ولایت است. قدر نعمت استقلال و عزت را باید دانست و به نسل جوان شرایط کشور پیش از انقلاب را باید گفت.