معاون گردشگری کشور گفت: گردشگران بدون شناخت و اطلاعات تخصصی اقدام به انتخاب مقصد گردشگری نمی‌کنند، از این رو نیاز به تهیه نقشه‌های موزون و تخصصی گردشگری بیش از گذشته احساس می‌شود.

ولی تیموری در آیین تفاهم‌نامه میان سازمان نقشه‌برداری و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اهمیت موضوع نقشه‌خوانی و نقشه‌برداری و استفاده‌های اقتصادی از آن اشاره کرد که در کشور مغفول مانده است و گفت: در بحث جغرافیای گردشگری خلأ وجود دارد و این موضوع کمتر مورد توجه قرارگرفته است.
وی افزود: با ورود فناوری‌های نوین، استفاده از انواع اطلاعات نقشه‌ای و مکانی توسعه پیدا کرده و نیاز به استفاده از آن بیشتر احساس می‌شود.
او به اهمیت مطالعه و پژوهش تخصصی در این حوزه برای رسیدن به نتیجه مطلوب تأکید کرد و افزود:‌ ما در وزارتخانه از سال گذشته با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو اقدام به تهیه مسترپلن (طرح اصلی) گردشگری کشور برای افق ده‌ساله کرده‌ایم و همکاری با این سازمان تخصصی یکی از مواردی است که برای تدوین یک مسترپلن علمی و تخصصی در مورد بحث‌های مرتبط با استراتژی‌های توسعه‌ای زیرساخت‌ها، مورد نیاز است.

معاون گردشگری کشور  امضای این تفاهم‌نامه را گام نخست همکاری دو طرفه عنوان کرد و گفت:  در کارگروهی که پیش‌بینی شده است اقدامات لازم  در دستور کار قرار خواهد گرفت و به‌تدریج پیش می‌رویم.

  • منبع خبر : ایرنا