یعقوبعلی نظری در دیدار با هیات مدیره جمعیت خدمتگذاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) اظهار کرد: تمام افرادی که میخواهند در امر خدمت به زائران مشارکت داشته باشند، نیاز به ساماندهی دارند که این کار باید توسط مردم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه گاهی در امر خدمترسانی، سرگرم ملزومات میشویم و هدف که تربیت زائران در مسیر اهل بیت(ع) است را فراموش میکنیم، بیان کرد: خدمت وسیلهای برای هدف است و برای تحقق هدف باید مخاطب مورد توجه قرار گیرد.
دبیر شورای ملی زیارت اظهار کرد: اهداف تربیتی زائر، نباید به دهه آخر صفر محدود شود و این در حالی است که سرمایه آسیب دیده در کشور با خدمترسانی، ترمیم میشود. مردم نیازهای مختلفی در امر زیارت دارند که باید در اسرع وقت به آن نیازها پاسخ داد.
وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در مسیر خدمترسانی به زائران، قرارگاه خدمت در سطح استان ایجاد شد، گفت: سیاستگذاریها و هدفگذاریها ادامه پیدا خواهد کرد تا خلاء موجود در خدمت به زائران در دهه آخر صفر به کمترین حد خود برسد؛ بر همین اساس یکی از محورهایی که دنبال میشود، ساختار فرایندها بوده که مبتنی بر تجارب به دست آمده است.
نظری با اشاره به تجربه ۲۱ ساله جمعیت خدمت گذاران زائران پیاده حضرت رضا(ع) افزود: این نهاد مردمی است و خاستگاه آن نیز مردم هستند و تمام ظرفیتهای اجرایی آن نیز با همکاری مردم تامین میشود که قابل تقدیر است؛ بر همین اساس کار مردمی ماندگار است و تصدیگری دولت در این موضوع نیز باید کاهش یابد.
وی ادامه داد: تجربه چندین ساله این نهاد، ثروت بزرگی است که با هدف خدمت به زائران به دست آمده و اکنون لازم است تا متناسب با ظرفیتهای جدید، در نوع خدمت به روزرسانیهایی شود تا در کنار خدمت به زائران پیاده در مسیر اهل بیت(ع) هدف نهایی تربیتی آنها نیز دنبال شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نظری گفت: هر ساله و در مسیر خدمترسانی، مشکلاتی وجود دارد که با به روزرسانی، در سالهای آتی باید شاهد کمتر شدن مشکلات باشیم زیرا هدف، خدمت رسانی با کیفیت به زائر است.
- منبع خبر : ایسنا
Saturday, 23 November , 2024