مدیرکل قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: ۵۷ هزار و ۷۶ نفر در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت کردند، عددی که معادل ۲۸ درصد مجموع اعضای خانواده بزرگ نظام سلامت در این رویداد قرآنی است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، جواد باقری در نشست خبری بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که در توفیق حضور در مشهد الرضا(ع) را به واسطه برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور پیدا کردیم و برنامه‌های جشنواره امسال نیز از شهریور ماه سال گذشته و با ۲ هدف جامعیت پذیری مخاطب و تنوع پذیری رشته‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته در افزایش از ۶ به ۸ بخش و از ۵۳ رشته به ۷۱ رشته رسید و ۷۱ هزار نفر رشته نیز به ۹۱ هزار رشته رسید که رشد ۳۰ درصدی در این حوزه داشته است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه فرآیند ثبت‌نام جشنواره بیست‌وهشتم از آبان ماه سال گذشته آغاز شد، خاطرنشان کرد: بخش دانشگاهی این رویداد قرآنی در بهمن و اسفند سال گذشته و بخش مقدماتی کشوری در فروردین و اردیبهشت امسال برگزار شد و بخش نهایی آن هم از هفتم تا شانزدهم خرداد سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

باقری افزود: حدود ۴۵۰ برگزیده در بخش غیرآوایی برادران در ۳ گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان داریم که در ۱۱ خرداد تقدیر می‌شوند و از ۱۳ تا ۱۶ همین ماه هم بخش آوایی خواهران برگزار خواهد شد؛ همچنین امسال مسئولیت برگزاری سی و هشتمین جشنواره ملی دانشگاهیان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذار شده و این رویداد در نیمه دوم شهریور سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال ۹۰ هزار و ۱۸۲ نفر رشته در ۸ بخش و ۷۱ رشته شرکت کردند و مجموع آنها ۵۷ هزار و ۷۶ نفر است، گفت: این گروه‌های شرکت کننده شامل ۲۹۸۰ نفر در بخش اساتید، ۱۲ هزار و ۸۰۲ نفر در بخش دانشجویی و ۴۱ هزار و ۲۹۴ نفر در بخش کارمندان بوده است.

مسئول برگزاری بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از مجموع شرکت کنندگان در این رویداد قرآنی ۹۱۰۳ نفر در بخش ویژه، ۲۱۴ نفر در بخش تواشیح، ۱۰ هزار و یک نفر در بخش هنری، ۴۵ هزار و ۲۶۳ نفر در بخش معارفی، ۱۹۶۸ نفر در بخش فناوری، ۴۶۱۵ نفر در بخش پژوهشی، ۳۸۰۱ نفر در بخش ادبی و ۱۵ هزار و ۲۱۷ نفر در بخش آوایی بودند.

باقری با ذکر این نکته که در میان فعالان حوزه سلامت نخبگان قرآنی زیادی در تمامی نقاط کشور داریم، تاکید کرد: در سطح کشور ۲۵۵ هزار دانشجو، ۲۱ هزار عضو هیات علمی و ۴۵۰ هزار کارمند در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی داریم که جمع آن معادل ۲۸ درصد مجموع اعضای خانواده بزرگ نظام سلامت در این رویداد قرآنی است.

وی بیان کرد: در بخش آوایی ۱۱۴ برگزیده داریم که در نهم خرداد ماه تقدیر می‌شوند و در بخش غیرآوایی برادران ۴۵۰ نفر در یازدهم خرداد ماه مورد تقدیر واقع می‌شوند و در بخش آوایی خواهران هم که از ۱۳ تا ۱۶ خرداد ماه برگزار می‌شود از ۱۳۶ برگزیده تقدیر می‌شود و مجموع برگزیدگان ۷۰۰ نفر است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: امسال برای اولین بار حضور دانشجویان بین‌الملل را مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم و در این بخش ۵۰ دانشجوی غیرایرانی از ۳۰ کشور جهان حاضر بودند.