سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون ۶۲ هزار و ۹۹ زائر از ایران وارد سرزمین وحی شده‌اند، گفت: فرایند اعزام زائران همچنان در حال انجام است و در روزهای آینده پایان می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز به نقل از ایرنا، نخستین پرواز زائران کشورمان به سرزمین وحی بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه به مقصد مدینه منوره انجام شد.

طی بازه زمانی تا پایان روز یکشنبه – ۱۳ خرداد ماه- ۳۰۷ کاروان از کشورمان وارد مدینه منوره شده‌اند که جمعیت ورودی به این شهر بیش از ۴۲ هزار و ۴۸۱ زائر است که از این تعداد فقط ۱۰ هزار و ۴۴۹ زائر در شهر پیامبر (ص) حضور دارند.

زائرانی که ابتدا به مدینه وارد می‌شوند مدینه قبل نام دارند که پس از پنج روز اقامت در این شهر، بعد از احرام بستن در میقات شجره با قطارهای سریع السیر حرمین به مکه مکرمه اعزام می‌شوند که از تعداد ورودی‌ها به مدینه منوره، تاکنون ۳۲ هزار و ۳۲۲ نفر به مکه رهسپار شده‌اند.

وضعیت حضور زائران در مکه نیز به گونه‌ای است که در حال حاضر ۵۱ هزار ۶۵۰ زایر در این شهر حضور دارند که ۱۹ هزار و ۶۱۸ نفر از زایران حاضر، از فرودگاه جده به مکه مکرمه وارد شده‌اند و الباقی زائران نیز طبق آمار ذکر شده با قطار حرمین از مدینه به مکه ورود یافته‌اند.

در حال حاضر ۳۷۷ کاروان در مکه مکرمه مستقر شده‌اند و طی روزهای آینده و قبل از ایام تشریق تمامی زائران کشورمان در مکه مکرمه حضور خواهند داشت.

طی بازه زمانی ذکر شده از ابتدای اعزام های حج تاکنون ۱۸۵ پرواز به فرودگاه مدینه و ۹۰ پرواز به فرودگاه جده صورت گرفته است. امسال برای نخستین بار زائران فاصله مدینه تا مکه و بالعکس را با قطار طی بازه زمانی ۲ ساعت طی می‌کنند که این مدت زمان در گذشته به وسیله اتوبوس و در مدت ۸ ساعت انجام می‌گرفت.

پروازهای زائران کشورمان به فرودگاه مدینه و مکه به خوبی در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.