رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اصلاح امور فرهنگی دینی از پنجره امور اجتماعی می‌گذرد، گفت: یکی از بهترین نقاطی که قرآن و عترت با هم تلاقی دارند همین بقاع متبرکه هستند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در جمع مدیران در کارگاه آموزشی ویژه مراکز افق امام زادگان و بقاع متبرکه با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای خدمت به ویژه آیت الله رئیسی اظهار داشت: سید جلیل القدر شهید آیت الله رئیسی مردی است که ذکر خلوصش بعدش از شهادتش بر زبان مردم جاری شد.

وی ادامه داد: شهید رئیسی ترازی را در مدیریت کشور به ثبت رساند، در این زمینه روحانی جلیلی‌القدری اخیرا صحبت می کردند و می گفتند ایشان ضریب دینی را تغییر داد یا شخص دیگری می گفت ایشان در حوزه اشتغال تاثیرگذار بود. اگر توجه کنیم، فردی در عرصه سیاسی وارد شد که با خلوصی که داشت خداوند متعال توفیقات زیرساختی زیادی به او داد. باید سعی کنیم این تراز را در آینده هم رعایت کنیم.

وی اظهار کرد: آنچه که شهید رئیسی برای ما تثبیت کرد این است که شخص رئیس جمهور باید مطیع رهبر باشد و باید جریان انقلاب اسلامی را مهم بداند و گفتمان ایثار و شهادت را اصل بگیرد، از ارزشها کوچکترین تنزلی را رضایت ندهد و قرآن را در مجامع بین المللی سردست بگیرد و محور این کار را در جهان ثابت کند که ما در انقلاب اسلامی ایران محور قرآن، بیشترین همت ماست.

خاموشی در ادامه در خصوص بقاع متبرکه گفت: بقاع متبرکه به عنوان کانون های مورد توجه مردم در نقاط پراکنده جغرافیایی که قرار دارند باید خودشناسی و قدرت خود را بشناسند و بدانند اقبال مردم به این حوزه ها زیاد است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف گفت: مساجد باید به عنوان کانون های اصلی انقلاب اسلامی رونق بیشتری پیدا کنند. در کنار مساجد بقاع متبرکه را داریم که در بقاع متبرکه کانون تردد حجیم مردم را مشاهده می کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از بهترین نقاطی که قرآن و عترت با هم تلاقی دارند همین بقاع متبرکه هستند. آمار برگزاری کرسی های تلاوت در بقاع متبرکه رو به افزایش است.

خاموشی ادامه داد: در جریان تفسیر قرآن مصرانه در نظر داریم کلاس های تفسیر قرآن در بقاع متبرکه برگزار شود. چقدر نیکوست که در هر هفته جلسات تفسیر قرآن با حضور روحانیون برجسته برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید جریان روایت خوانی در بقاع متبرکه مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: تقاضای برگزاری هزاران جلسه تفسیر قرآن در بقاع متبرکه را داریم. باید پرچم تفسیر قرآن را در کشور بلند کنیم. حتما روحانیون برجسته در استانها حضور دارند از آنها بخواهید در بقاع حلقه های تفسیر را راه اندازی کنند.