متأسفانه افرادی با حضور در برخی روستاها بدون رعایت استانداردها اقدام به ارائه آموزش‌های صنایع‌ دستی می‌کنند که این به معضلی جدی تبدیل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کاشمر گفت: با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه صنایع‌ دستی و گردشگری عنوان کرد: در این بخش‌ها به جد نیازمند ارائه آموزش‌های تخصصی توسط افراد متخصص و دارای مدرک معتبر هستیم.

رضا یوسفی ادامه داد: با وجود اینکه با فراگیری آموزش‌های لازم برای تولیدات با کیفیت صنایع‌ دستی باید تلاش کرد، اما متأسفانه افرادی که هنوز خودشان تخصص کافی را ندارند در روستاها به ارائه آموزش می‌پردازند که این فقط موجب هدر دادن سرمایه می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشمر، اظهار کرد: برخی افراد در روستاها نه تنها آموزش‌های سطحی صنایع‌ دستی را بدون رعایت استاندارها ارائه می‌دهند بلکه اعلام می‌کنند پس از اتمام کلاس‌ها توسط میراث فرهنگی مدرک داده می‌شود در صورتی که این‌گونه نیست.

وی با بیان اینکه برخی افراد فقط به فکر منافع خود هستند و آموزش‌های بی‌کیفیت و سطح پایین ارائه می‌دهند، مطرح کرد: میراث فرهنگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی خود حساسیت لازم را دارد و با حضور مربیان با تجربه و متخصص کلاس‌هایی را برگزار می‌کند، بدون شک اگر مربی خوب باشد خود ما نیز زمینه را فراهم می‌کنیم تا بتواند کلاس‌های آموزشی را برگزار نماید.

یوسفی گفت: ورود افراد غیر متخصص به حوزه آموزش صنایع‌ دستی چون هیچگونه رسالت آموزشی ندارند تنها کار را خراب‌تر می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا