رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: منطقه ثامن در پنج محل مختلف برای اسکان زائران آماده شده‌ است و در حال حاضر امکان اسکان بیش از ۱۵ هزار زائر را در دهه پایانی صفر دارد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، جاوید کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد گفت: منطقه ثامن  مشهد که یکی از نزدیکترین مناطق مدیریت شهری به حرم مطهر رضوی است و در پنج محل مختلف فضای اسکان برای زائران دهه پایانی صفر مهیا کرده است.

وی افزود: این محل‌ها شامل شهدای حج سه با ظرفیت ۲ هزار نفر، نبش شوشتری سه با ظرفیت ۵ هزار نفر، ابتدای ره باغ رضوان با ظرفیت ۳ هزار نفر، سالن ورزشی وحدت با ظرفیت ۶۰۰ نفر و وحدت یک با ظرفیت ۵ هزار نفر می‌شود.

کیانی بیان کرد: در این مناطق، مجموع۶۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۳۸ دوش حمام سیار نصب شده است تا زائران بتوانند از امکانات بهداشتی مناسبی برخوردار شوند.

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: تمام این اقدامات با هدف فراهم کردن شرایطی مناسب و راحت برای زائران انجام شده است و شهرداری مشهد تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به زائران به کار گرفته است و ما در مجموعه شهرداری و منطقه ثامن با برنامه‌ریزی دقیق و فراهم کردن امکانات لازم، در تلاشیم تا زائران بتوانند با آرامش و راحتی بیشتری به زیارت بپردازند.

بهره مندی از اراضی آستان قدس برای خدمت به زائران در منطقه ثامن

مهدی دانشمند، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن  نیز گفت: مشهد در دهه‌ پایانی ماه صفر میزبان سیل عظیم زائرین از سراسر کشور ایران اسلامی و کشورهای مسلمان خواهد بود و این ایام فرصتی است تا با همکاری و همیاری همسایه‌های آقا امام رضا (ع)، میزبان‌های شایسته‌ای برای زائران پیاده‌ امام رضا(ع) باشیم.

وی افزود: ستاد دهه‌ پایانی صفر با مدیریت شهرداری مشهد و به ویژه در منطقه‌ ثامن، که اولین نقطه ورود زائرین به شهر مشهد الرضا است، تشکیل شده است، زیرا خیل عظیم و میلیونی زائرین به مشهد نیاز به مدیریت و هماهنگی و یکپارچگی جهت ارائه خدمات دارد و تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان در منطقه‌ ثامن بدر تلاش هستند تا خدمات شایسته‌ای را ارائه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن به موضوع اسکان زائرین اشاره کرد و گفت: خانه‌هایی که در اطراف محدوده منطقه‌ ثامن وجود دارند، با حضور صاحبان و مالکین آماده پذیرایی هستند؛ همچنین اراضی در منطقه ثامن با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی پیش‌بینی شده و زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از زائرین فراهم شده است.

دانشمند تصریح کرد:بالغ بر ۱۵ هزار نفر در این اراضی اسکان داده خواهند شد و بنیاد کرامت رضوی نیز خدمات پذیرایی و سایر خدمات شایسته را ارائه خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن تأکید کرد: مشارکت مردمی در این امر بسیار مهم است و بدون آن نمی‌توان این خیل عظیم زائرین را خدمات‌رسانی کرد.