«براساس اعلام سازمان جهانی جهان‌گردی کرونا فرصتی برای کارهای ناکرده است. شیوع کرونا فرصتی برای استفاده از پتانسیل‌های فضای مجازی و آموزش مجازی ایجاد کرد که پیش از این مغفول مانده بود.»

 مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت؛«درست است که شیوع کرونا آسیب‌های زیادی به کسب و کارهای گردشگری وارد کرد اما این فراغت می‌تواند فرصتی برای دورخیز باشد. می‌توان از این فرصت برای استفاده هر چه بیشتر از فضای مجازی بهره برد.»

قاسمی درباره اجرای تورهای آشناسازی به رعایت چند نکته از سوی استان‌ها اشاره کرد و گفت: «این تورها ویترین اعتمادسازی ما خواهند بود و پروتکل‌های بهداشتی باید از آغاز تا پایان اجرای تورها رعایت شوند. در انتخاب نفرات باید دقت کافی صورت گیرد که افراد دغدغه‌مند در حوزه گردشگری شناسایی و شرکت داده شوند. همچنین تعداد نفرات باید به ۱۰ نفر تقلیل پیدا کند که شاهد تبعات منفی در این زمینه نباشیم.»

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با تاکید بر نشان دادن ضوابط بهداشتی در کلیپ‌های تهیه شده، افزود: «انتخاب مسیرهای مناسب و جاذب گردشگر همچنین تهیه کلیپ از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواردی‌ هستند که باید مورد توجه مجریان قرار گیرد. این کلیپ‌ها در فضای مجازی و در سطح بین‌الملل منتشر خواهد شد.»

او در پایان اظهار کرد: «کیفیت برگزاری تورهای آشناسازی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و برای استان‌ها امتیازی بر اساس نوع برگزاری در نظر گرفته خواهد شد.»