آخرین اخبار حوزه گردشگری حاکی است مقرر شده برخی از هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد؛ همچنین برای جلوگیری از تردد بیماران مبتلا به کرونا از حضور آنها در هواپیما و قطار و اتوبوس جلوگیری شود.

حالا که دیگر در این روزها به یک ساله شدن ویروس کرونا نزدیک می شویم همه اخبار حول و حوش این ویروس تاج دار می گردد؛ غیر از این که صنعت گردشگری که آسیب های زیادی هم دیده این روزها در همراهی برای نابودی این بیماری قرار گرفته است. بالاخره مسئولان ایران نیز به این نتیجه رسیدند برای کنترل این بیماری باید از سفر بیمار مبتلا به کرونا جلوگیری کرد. و این اتفاق از مسیر درخواست و خواهش از بیمار کرونایی میسر نمی شود مگر اینکه به صورت قانونی از سفر فرد مبتلا به قطار، هواپیما و اتوبوس بین شهری جلوگیری شود.

دستورالعمل ها آمده ولی البته هنوز اجرایی نشده و از طرف دیگر نیز قرار است برخی از هتل ها به نقاهتگاه بیماران کرونایی و یا کادر درمان اختصاص یابد. در این طرح که با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال اجرایی شدن است بیمارانی که دوره سخت بیماری را طی کردند و برای بازگشت به سلامت کامل نیاز به مکانی دارند از این هتل ها استفاده می کنند. 

دولت نیز در این یک سال تلاش کرد در حد توانش کمک هایی به صنعت گردشگری کشور بکند البته در این میان نیز سازمان هایی وجود دارند که حاضر نیستند مصوبات دولت را اجرا کنند.

وزارت گردشگری همچنان منتظر لیست بیماران کرونایی

 درحالی که در راستای ممنوعیت سفر بیماران مبتلا به کرونا قرار بود لیست اسامی این افراد در اختیار وزرات میراث فرهنگی و گردشگری قرار بگیرد تاکنون این اتفاق نیفتاده است و همچنان این نهاد منتظر این لیست است.

 طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افراد مبتلا به کرونا تا دو هفته اجازه سفر ندارند. 

 حرمت الله رفیعی رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون هیچ جلسه ای با آنها (مسولان وزارت بهداشت) در این خصوص برگزار نشده و هیچ کدام از مراکز فروش بلیط هواپیما و آژانس های هوایی امکان دسترسی به این سایت را ندارند.

حالا معاون گردشگری کشور از ارسال نامه ای به معاون وزارت بهداشت برای دسترسی مراکز فروش بلیط و البته دیگر تاسیسات گردشگری به لیست بیماران کرونایی خبر داد.

تیموری در گفت وگو با ایرنا با اعلام این که وزارت گردشگری تمام تلاشش را برای همکاری با وزارت بهداشت در راستای قطع زنجیره کرونا در کشور می کند، گفت: باید در تمام سامانه‌های مرکزی ارائه خدمات مسافربری و همچنین درگاه‌های فروش بلیت اینترنتی، پارامترهای مطروحه به ازای هر شخص متقاضی دریافت و استعلام برخط برای فرد انجام شود و چنان‌چه نتیجه استعلام الکترونیکی براساس تاریخ سفر مثبت اعلام شد، خدمتی ارائه نشود.