سرپرست حجاج ایرانی گفت: به لطف خدا برنامه‌ریزی‌هایی که برای حج تمتع امسال شده بود، بخوبی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حجت الاسلام و المسلمین نواب در گفتگو زنده با شبکه خبر رسانه ملی گفت: امسال بعد دو سال کرونایی، مراسم حج به لطف خدا و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به خوبی انجام شد.
وی با بیان اینکه قطعاً دعای مومنین در برگزاری حج بسیار موثر بود، ادامه داد: هم برنامه‌های تبلیغی حج و هم برنامه‌های مرتبط با قرآن و معارف در برنامه‌های حج امسال بسیار خوب برگزار شد و زائران به لطف خدا در همه برنامه‌ها شرکت کردند؛ چه برنامه‌های معنوی دعای عرفه دعای کمیل که در مدینه و مکه برگزار شد و چه در برنامه خوب برائت از مشرکین که انبوهی از زائران حضور پیدا کردند.
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: ارتباط با زائران کشور‌های دیگر چه در سطح زائران و چه در سطح مبلغان و افرادی که به زبان‌های خارجی مسلط بوده و می‌توانستند ارتباط برقرار کنند، بخوبی انجام شد.
وی گفت: از جمله ویژگی‌هایی که حج امسال داشت، جمعیت کم بود زایران بود و حج با ۴۵ درصد ظرفیت زائران به نسبت سال‌های قبل برگزار شد. سال‌های قبل بیش از دو میلیون زائر شرکت داشتند، اما امسال کمتر از یک میلیون زایر حضور داشتند؛ چرا که برخی کشور‌های کوچک به خاطر افزایش هزینه‌های حج نتوانستند در برنامه‌های حج امسال شرکت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: در حج امسال به لطف خدا هوا نیز بسیار مطلوب بود به ویژه برای روز عرفه نگرانی‌های بود که الحمدالله در آن روز دمای هوا مناسب بود و برنامه‌ها به خوبی برگزار شد.
وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های قبل افرادی که در جمع زائران به دیار باقی شتافتند بسیار انگشت‌شمار و کم بود، اظهار کرد: همه این‌ها حاکی از برگزاری یک حج با تمام ویژگی‌ها و مناسبت‌های لازم خود بود و ان‌شاالله باقی مانده زائران در روز‌های آینده به میهن اسلامی باز خواهند گشت.