عمره مفرده که برای مناسک حج تمتع متوقف شده بود، بر اساس برنامه‌ریزی سعودی‌ها، از ۲۰ ذی‌الحجه از سرگرفته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،عمره مفرده که برای مناسک حج تمتع متوقف شده بود، از ۲۰ ذی‌الحجه از سرگرفته می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی سعودی‌ها، محدودیت‌ها برای عمره‌گزاران خارجی از ماه محرم برداشته خواهد شد.

سعودی‌ها با پذیرش زائر خارجی حج تمتع در سال جاری، امسال زودتر از سال‌های گذشته در‌های مسجدالحرام را به روی زائران عمره مفرده بستند و از ۲۵ ذی‌القعده زائران امکان تشرف به خانه خدا را نداشتند.
این تصمیم به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در مسجدالحرام اتخاذ شد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، فقط زائران ساکن مکه مکرمه در زمان‌های خاص امکان تشرف به مسجدالحرام و اقامه نماز‌های جماعت در خانه خدا را در کنار زائران حج تمتع داشتند.
وزارت حج و عمره عربستان با پایان مناسک حج تمتع، ثبت‌نام از متقاضیان عمره مفرده را در دستور کار قرار داده و اعلام کرده است که عمره مفرده برای متقاضیان از ۲۰ ذی‌الحجه آغاز می‌شود.
همچنین از ماه محرم محدودیت‌ها برای پذیرش عمره‌گزاران خارجی لغو شده و همه مشتاقان زیارت خانه خدا از کشور‌های مختلف می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند.
با این وجود، تشرف زائران ایرانی به مسجدالحرام برای شرکت در عمره مفرده همچنان برقرار نشده است و حدود ۶ میلیون ایرانی منتظر اخباری خوش برای برقراری این سفر معنوی هستند.

  • منبع خبر : صدا و سیما