زائران حرم مطهر رضوی در محکومیت جنایت تروریستی گلزار شهدای کرمان و همدردی با خانواده های داغدار آنها اجتماع کردند.

زائران حریم ملکوتی رضوی در اجتماعی عظیم که امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت تعداد زیادی از هموطنانمان شد را محکوم کردند. 

در این مراسم که معطر به عطر شهیدی از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس بود، شرکت کنندگان بعد از اقامه نماز بر پیکر شهید جواد ایزدی، با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر تروریسم عاملان این جنایت خونبار و ددمنشانه را محکوم کردند. 

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مقری در این اجتماع باشکوه طی سخنانی ارتکاب این جنایت را نشانه ضعف استکبار جهانی دانست و گفت: هرچند این حادثه بسیار دلخراش و تاسف بار است ولی انشاءالله تبعات متعدد برای نظام کفر و ثمرات بسیار برای جهان اسلام خواهد داشت . 

وی تصریح کرد: گاهی برای مبارزه با دشمن حرف زدن و سخن گفتن و یا انجام کارهای فرهنگی فایده ای ندارد و تنها وقوع چنین حوادث و فجایع است که چهره اصلی دشمن را به ما نشان می دهد. 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: حضرت اباعبدالله(ع) برای هدایت دشمنان و مبارزه با آنها اقدامات بسیاری انجام دادند ولی در مرحله آخر شهادت مظلومانه آن حضرت و یاران و فرزندانشان زشتی و پلیدی چهره بنی امیه را برای مردم آشکار کرد. 

وی با بیان اینکه امروز غزه کربلایی دیگر است، اظهار کرد: با فجایعی که صهیونیسم و استکبار جهانی در غزه به بار آوردند، مردم دنیا با چهره واقعی این مدعیان دروغین حقوق بشر آشنا شدند. 

این کارشناس مذهبی ضمن تسلیت به خانواده های داغدار حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، بیان کرد: یکی از توصیه های قرآن برای تحمل سختی ها و مصائب کمک گرفتن از دو عنصر «صبر» و «نماز» است. 

وی بیان کرد: کسی که اهل نماز باشد در سخت ترین شرایط هم ایمان دارد و با تکیه بر قدرت ایمان در برابر همه مشکلات صبوری می کند. 

گفتنی است؛ اجرای برنامه مرثیه سرایی و عزاداری با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع) میثم مطیعی از دیگر برنامه های این اجتماع پر شور و با شکوه بود.