رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت:ظرفیت پروازی میان مشهد و تاجیکستان تنها یک مرتبه در هفته صورت می‌پذیرد، باید در راستای تقویت حضور زائران و گردشگران تاجیک در مشهد اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، مجید دبیریان، اشتراکات فرهنگی میان مردم مشهد و دوشنبه را پتانسیلی عظیم در تقویت مناسبات میان دو کشور قلمداد کرد و گفت: می‌توانیم در آینده نزدیک نیز شاهد برپایی نمایشگاهی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی مشترک مشهد و دوشنبه به میزبانی مشهد باشیم.

وی در رابطه به برگزاری نمایشگاه ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در شهر دوشنبه تاجیکستان اظهار کرد: نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در روزهای هفتم تا دهم اسفند ماه در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با محوریت خراسان رضوی و مشهد برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این نمایشگاه بهترین فرصت برای نمایش دستاوردها و ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی میان دو شهر «دوشنبه» و «مشهد» بوده و می‌تواند عایدات بسیاری در پیشبرد اهداف مشترک این دو جغرافیای دوست و همسایه فراهم آورد.

وی گفت: با توجه به مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشترک مشهد با دوشنبه، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

دبیریان با بیان این‌که پیوندهای فرهنگی و اقتصادی میان دو کشور ایران و تاجیکستان می‌تواند موجب توسعه خدمات، ارتقای ظرفیت‌های بین‌المللی و خدمات فنی و مهندسی شود، بیان کرد: نمایندگان شورای شهر مشهد مقدس با رویکرد تعامل بین‌الملل و ارتباط مؤثر با همسایگان و در راستای دعوت و درخواست رسمی طرف تاجیکستانی در این نشست حضور دارند.

  • منبع خبر : مهر