۱۴۱ کاروان مدینه بعد از فرودگاه این شهر و ۱۶۰ کاروان مدینه قبل از فرودگاه جده به کشور باز می‌گردند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ با اعلام این مطلب افزود: انتقال زائران به مدینه و فرودگاه جده با هماهنگی‌های انجام شده طبق برنامه ادامه دارد.

کامران اکبری اظهار داشت: از شامگاه ۲۶ تیر نیز پرواز‌ها از فرودگاه مدینه به سمت ایران آغاز می‌شود و نخستین پرواز‌ها به مقصد سه شهر بندرعباس، مشهد و تهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه پرواز‌های فرودگاه جده به مقصد کشورمان از ۲۳ تیر آغاز شده است، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده زائران حج امسال با ۹۳ پرواز از فرود گاه جده و ۷۰ پرواز از فرودگاه مدینه به کشور بازخواهند گشت.

اکبری از زائران خواست تا بار‌های خود را در قالب دو ساک با وزن مشخص هر کدام ۲۰ کیلو گرم آماده کنند و از تهیه بار خارج از استاندارد که موجب بروز مشکلاتی برای کاروان و شخص زائر خواهد شد، بپرهیزند.

مسئول حمل و نقل عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ ابراز امیدواری کرد که پرواز‌های دو فرودگاه جده و مدینه به ترتیب پایان شب ۶ و ۷ مرداد به اتمام برسد و تمام زائران به کشور منتقل شوند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل نحوه و زمان تحویل بار و انتقال زائران به فرودگاه جده به مدیران کاروان‌ها ابلاغ شده است، افزود: حدود ۱۷۲۰۰ زائر مدینه بعد از فرودگاه این شهر راهی ایران خواهند شد.

اکبری با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان و دست اندرکاران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتقال حجاج به سرزمین وحی ابراز امیدواری کرد که عملیات برگشت نیز به خوبی انجام شود.

  • منبع خبر : صدا و سیما