معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در آستانه ایام محرم و صفر سه هزار و ۲۷۳ بقعه متبرکه سراسر کشور برای برگزاری آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان به پرچم و پارچه‌های سیاه مزین شدند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،  حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل در نشست خبری اظهار داشت: سازمان  اوقاف و امور خیریه در قالب دو طرح با عنوان های «بصیرت عاشورایی» و «شمیم حسینی» در قالب سخنرانی، مداحی و سوگواری اقدام به برگزاری آیین های مختلف و دینی مذهبی در بقاع متبرکه سراسر کشور خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه آیین های عزاداری در سه سطح مختلف با توجه به ظرفیت، امکانات و فضای موجود فیزیکی بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، افزود: در همین ارتباط برای ایجاد هر چه بیشتر هماهنگی و استفاده بهینه از این ایام طی روزهای گذشته همچنین نشست های خاصی با زاکرین اهل بیت و مسئولان هیات های مذهبی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: با توجه به بررسی های انجام گرفته همچنین در ایام محرم و صفر در ۸۰۰ بقاع متبرکه سراسر کشور نیز برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده که در این ایام به تدریج انجام می شود.

وی با بیان اینکه در این ایام به صورت نمادین پرچم های گنبد ۴۰۴ بقاع متبرکه در سراسر کشور نیز با پرچم سیاه تعویض خواهد شد، گفت: در ششمین روز از ایام محرم نیز با هماهنگی و همکاری وزارت آموزش و پرورش برنامه های عزاداری خاصی در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام عادل تصریح کرد: در اولین جمعه ماه محرم نیز با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته مراسم شیرخوارگان حسینی در ۴۵۰ بقاع متبرکه با حضور مادران دارای فرزندان شیرخوار به همراه سخنرانی و مداحی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نماز جماعت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محل های برگزاری عزاداری نیز از دیگر برنامه های اجرایی در دست اقدام است، افرود: در روز اربعین نیز در قالب جاماندگان ویژه برنامه خاصی در ۱۴۰۰ بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عادل با تاکید بر اینکه همچنین در ۱۲۲۶۷ مکان موقوفه منفعتی با ۶۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده آیین های سوگواری و عزاداری برگزار می شود، گفت: در این ایام همچنین ۱۰ میلیون پرس غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

به گفته وی، در ایام محرم و صفر همچنین ۳۱۳ موکب توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برپا شده و به زائران حسینی ارائه خدمت خواهند کرد و پس از ایام محرم و صفر نیز برنامه راهپیمایی به سمت حرم رضوی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.