یکی از بیشترین نیازهای زائران و گردشگران در مشهد مقدس و به‌ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی تأمین تاکسی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است که بتواند اطمینان خاطر زائران را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، در همین راستا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد اظهار کرد: به‌منظور ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت گردشگران و زائران در ایام نوروز تمهیدات ویژه و برنامه‌ریزی خاص در دستور کار قرار گرفته است.

احمد محبی گفت: مباحثی ازجمله رعایت نظافت و شیوه‌های بهداشتی و هم‌چنین بازرسی‌های لازم و افزایش خودروها در مسیرهای خاص و نیز نحوه برخورد بامسافران و دریافت کرایه همگی از محورهای مورد نظارت این سازمان در ایام نوروز است.

وی با اشاره به این موضوع که در ایام نوروز به دلیل حضور زائران و شرایط خاص محدوده حرم مطهر رضوی شاهد اعمال محدودیت‌های ترافیک توسط پلیس راهور هستیم افزود: لذا برنامه‌ریزی مطلوب برای افزایش ناوگان حمل‌ونقل در محدوده‌های منتهی به حرم مطهر شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد در این رابطه اذعان کرد: به همین منظور در نقاطی که شاهد محدودیت ترافیکی هستیم برای انتقال زائران خودروهای بیشتری در اختیار و برای سرویس‌دهی در نظر گرفته‌شده است.

وی هم‌چنین به افزایش ناوگان حمل‌ونقل در مسیرهای خاص مانند راه‌آهن، فرودگاه و پایانه‌های مسافری اشاره کرد و گفت: به‌منظور تأمین نیازهای زائران حتی نسبت به لغو مرخصی تاکسیرانان در نخستین هفته نوروز سال آینده اقدام شده تا خللی در امر خدمت‌رسانی به مسافران ایجاد نشود.

محبی اذعان کرد: برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران توان یاب نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده‌شده است به‌طوری‌که در این زمینه حدود ۱۵۰ تاکسی مناسب‌سازی شده در سطح شهر مشهد وجود دارد که مجوز تردد در محورهای اطراف حرم مطهر رضوی نیز برای آن‌ها صادرشده و افراد برای استفاده از این خدمات می‌توانند از طریق تلفن‌های ۱۳۳ و یا ۱۸۸۰خدمات لازم را دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهدافزود: همچنین زائران و مجاوران می‌توانند در صورت هر گونه نارضایتی از خدمات ارایه شده از طریق تلفن ۱۳۷ با ارائه کد یا پلاک تاکسی شکایت‌های خود را اعلام کنند تا در کمترین بازه زمانی موضوع مورد رسیدگی قرارگرفته و از طریق شماره تلفنی که با آن تماس گرفته‌اند نتیجه به آن‌ها اعلام خواهد شد .

  • منبع خبر : بازار