سازمان حج و زیارت اعلام کرد: افرادی که برای حج ۹۹ ثبت نام کرده و در حج گذشته موفق به اعزام به سرزمین وحی مشرف نشدند در اولویت تشرف به حج ۱۴۰۲ قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،

در این نشست که امروز-دوشنبه- به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از انتشار پیش اطلاعیه ثبت نام اولویت‌های مشمول تشرف به حج ۱۴۰۲ در روزهای آینده خبر داد.
رضایی از دارندگان فیش‌های حج که تاکنون نسبت به بروزرسانی اطلاعات خود در سامانه رزرو اقدام نکرده اند، خواست فارغ از اینکه از مشمولان متقاضی حج ۱۴۰۲ باشند یا نه، سریع‌تر به این سامانه مراجعه کنند چرا که که اطلاعات متقاضیان یکی از مهمترین ملاک‌های اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی‌های سازمان حج محسوب می‌شود.

تداوم جلسات کارشناسی با سازمان هواپیمایی کشوری
سید صادق حسینی
 رئیس سازمان حج و زیارت هم با ارائه گزارشی از پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص پروازهای حج آینده گفت: جلسات کارشناسی با مسوولان سازمان هواپیمایی کشوری و ایران ایر ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر اهمیت روشن شدن وضعیت پروازها در برنامه‌ریزی های حج آینده و کوتاه شدن مدت سفر تاکید کرد و از مسوولان این حوزه در سازمان حج و زیارت خواست تا موضوع را هرچه سریعتر نهایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین اطلاع رسانی گسترده‌تر به دارندگان فیش‌های حج برای مراجعه جهت بروزرسانی اطلاعات خود را ضروری خواند و گفت: نشست همفکری برای جمع بندی نکاتی که قرار است پیرامون حج آینده در سفر هیات ایرانی به عربستان مطرح شود با حضور مسوولان بعثه و سازمان حج و زیارت هفته آینده تشکیل خواهد شد.
وی در حین حال با توجه به افزایش نرخ ارز بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب در حوزه های مختلف اجرایی از جمله اسکان که درصد بالایی از هزینه های حج را در بر می گیرد، تاکید کرد.
در پایان این جلسه همچنین در مراسمی از کتاب فرآیندهای حج و زیارت با حضور سرپرست حجاج ایرانی و روسای قبلی و فعلی سازمان حج و زیارت رونمایی شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تقدیر از افرادی که در تدوین کتاب فرآیندهای حج و زیارت نقش داشتند، تهیه این کتاب را موجب پویایی بیشتر فعالیت های اجرایی در حوزه حج دانست.
رئیس سازمان حج و زیارت هم گفت: این کتاب اثری وزین است که می تواند نقشه راه این سازمان در دهه آینده باشد.

علیرضا رشیدیان رئیس پیشین سازمان حج و زیارت نیز بازنگری صورت گرفته در فرآیندهای اجرایی حج را نتیجه خرد جمعی توصیف و ابراز امیدواری کرد که محتوای این کتاب برای افرادی که بدنبال ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به زائران هستند، مفید واقع شود.

  • منبع خبر : ایرنا