مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: پرواز مستقیم بیرجند به فرودگاه نجف بعد از پنج سال برقرار شد و به‌صورت هفته‌ای یک پرواز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،

حسین دستگردی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به مقصد نجف حامل کاروان زائران عتبات عالیات استان ساعت ۶ صبح امروز انجام شد.

وی بیان کرد: با همکاری و مساعدت استاندار و پیگیری دستگاه‌های ذیربط برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری هفته‌ای یک پرواز از بیرجند به نجف انجام شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: قرار است هر هفته روز سه‌شنبه‌ این پرواز انجام شود و در صورت استقبال مردم از سفرهای هوایی برای تشرف به عتبات عالیات امکان افزایش پروازهای مرکز استان به مقصد نجف وجود دارد.

وی تعداد افراد هر کاروان به عتبات عالیات را با پرواز ۴۷ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۹۱۴ نفر در قالب ۲۰۳ کاروان از خراسان جنوبی از راه زمینی و ۶۴۰ نفر در قالب ۱۷ کاروان از مشهد به‌صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

مراسم بدرقه اولین کاروان زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی که از خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند در فرودگاه بیرجند با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر، پرواز بیرجند – نجف از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند انجام شد و اولین گروه از زائران عتبات عالیات استان سه‌شنبه ۱۸ بهمن عازم این سفر معنوی شدند.

علیرضا عباس‌زاده با اشاره به اینکه این گروه از زائران از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند افزود: پرواز بیرجند – نجف با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری و توسط شرکت هواپیمایی پارس ایر از فرودگاه بیرجند راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: این پرواز هفتگی ثابت هر هفته روزهای سه‌شنبه به‌صورت رفت و برگشت برای مسافران و زائران عتبات عالیات برقرار خواهد بود.

  • منبع خبر : ایرنا