در آستانه فرا رسیدن شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر رضوی برای برپایی مراسم احیا و میزبانی از زائران حضرت رضا(ع) تدارک دیده شده است که قرائت قرآن، زمزمه فرازهای دعای جوشن کبیر، مداحی، سخنرانی و برپایی مراسم قرآن‌به‌سر، از جمله مهمترین بخش‌های آن خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها یکشنبه بیستم فروردین ماه، مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه با قرائت کلام الله مجید و قرائت دعای جوشن کبیر توسط علی برادران از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود.

مراسم احیا و قرآن‌به‌سر شب نوزدهم ماه رمضان در حرم مطهر رضوی توسط آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد برگزار می شود و ذاکر و مداح این محفل نیز حاج احمد واعظی خواهد بود.

احیای شب ۲۱ ماه مبارک نیز از ساعت ۲۰:۳۰ سه‌شنبه بیست و دوم فروردین ماه آغاز می‌شود. در ابتدای این مراسم زائران و مجاوران از قرائت آیات کلام الله وحی با نوای جلیل اشرفی بهره‌مند خواهند شد و سپس حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر را قرائت می‌کند و مهدی سروری به نوحه‌خوانی خواهند پرداخت. در مراسم شب قدر بیست و یکم ماه رمضان نیز حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

سومین مراسم شب قدر نیز همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک، از ساعت ۲۰ پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه و با محفل قرآنی ترتیل‌خوانی سوره‌های روم، دخان و عنکبوت آغاز می‌شود و قاریان بین‌المللی حرم مطهر رضوی یکی از باشکوه‌ترین محافل قرآنی را با حضور زائران حضرت رضا(ع) برپا خواهند کرد.

همچنین سیدمهدی میرداماد از مداحان برجسته کشور دعای پرفیض جوشن کبیر را همراه با زائران زمزمه خواهند کرد و سپس و مراسم سخنرانی و قرآن‌به‌سر، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین‌ مسعود عالی برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا