یک مسئول در آستان قدس رضوی گفت: با توسعه بسترهای وقف در آستان حضرت رضا(ع)، ارادتمندان بیشتری فرصت مشارکت در این سنت حسنه را پیدا کرده‌اند و نمونه آن، وقف ۱۴۰ آپارتمان و سوئیت طی سال ۱۴۰۰ است که برای اسکان زائران کم برخوردار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری اظهار کرد: در سال‌های گذشته تلاش بسیاری صورت گرفته تا بسترهای وقف در آستان حضرت رضا(ع) توسعه یابد و ارادتمندان بیشتری امکان مشارکت در این کار را داشته باشند.

اصغری افزود: یکی از اهداف مهم در این حوزه، ایجاد زمینه وقف در حوزه‌هایی بوده است که به رفع نیازهای روز جامعه در حوزه‌های مختلف از جمله مقوله زیارت کمک کند و با توجه به این مهم، تلاش شد بخشی از وقف‌ها به سمت تامین ظرفیت اسکان زائران هدایت شود تا یکی از مهمترین نیازها برای تشرف زائران کم‌برخوردار و احسان‌پذیر فراهم شود.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۴۰ آپارتمان و سوئیت به همت واقفان در بلوار چمن، با فاصله‌ای اندک از حرم مطهر رضوی احداث شده که بیشترین واقفان آن‌ها از استان‌های یزد و تهران بوده‌اند.

مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی عنوان کرد: این سوئیت‌های وقفی در طول سال در اختیار موسسه موقوفه خدمات زائر رضوی است تا برای اسکان زائران حضرت رضا(ع) استفاده شود، ضمن آنکه برای قدردانی از واقفان، خود واقف و خانواده او نیز به مدت ۲۰ روز در طول سال به مشهد مقدس و زیارت امام رضا(ع) مشرف شده و از سوئیت استفاده می‌کنند.

توسعه نهضت وقف برای مشارکت بیشتر واقفان

اصغری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیاست‌های توسعه بسترها وقف اشاره و تصریح کرد: وقف دارایی‌های غیرمنقول شهری و روستایی مانند منازل مسکونی ویلایی، آپارتمان، زمین کشاورزی یا ملک تجاری، وقف دارایی‌های منقول و همچنین وقف مشارکتی، شیوه‌ها و مدل‌های وقف است که نمونه‌های متعددی از انواع آن در فهرست موقوفات حضرت رضا(ع) ثبت شده است.

وی اضافه کرد: طبق سیاست‌های کلان ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی و نظام راهبری موقوفات، ایجاد نهضت وقف در حوزه‌های اموال غیرمنقول، پول، سهام و همچنین آپارتمان‌، سوئیت و زائرسرا در دستور کار برنامه‌های سال جاری مدیریت موقوفات در این نهاد قرار نیز قرار دارد . همچنین جذب حداکثری وقف به عنوان یکی از بازوهای تامین منابع مالی آستان قدس رضوی برای خدمت به زائران امام هشتم(ع) را دنبال می‌کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی تاکید کرد: این موقوفات پشتوانه‌های درآمدی آستان مقدس برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران امام رضا(ع) خواهد بود و تلاش خواهیم کرد بسترهای مناسب‌تری را برای مشارکت بیشتر ارداتمندان به امام هشتم(ع) در این سنت حسنه فراهم کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا