رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: به طور کلی سه رده قیمتی در سیستم وجود دارد که گروه اول شامل متقاضیان ۹۹ که ۲ قسط پرداخت وجه داشته‌اند از ۴۳ تا ۷۱ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، همچنین هزینه گروه دوم متقاضیان ۹۹ که یک قسط پرداخت کردند از ۵۱ تا ۷۸ میلیون تومان و هزینه گروه سوم متقاضیان جدید با اولویت فیش‌های اعلامی از ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان خواهد بود.

جواد شاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز ثبت‌ نام متقاضایان از ۱۰ اسفند ماه اظهار کرد: ثبت‌ نام متقاضیان از روز گذشته بر اساس اولیت‌های تعیین شده، آغاز شده و تمام کسانی که ثبت‌ نام می‌کنند، باید آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: اولویت اول مشمولان تشرف کسانی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی کرده و وجوه مربوطه را واریز کرده‌اند و در آن سال به دلیل لغو برگزاری مراسم حج موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند. در صورت عدم مراجعه این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی جهت نام‌نویسی فراخوان خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: اولویت دوم برای ثبت‌نام در حج ۱۴۰۲ تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۸۵ هستند که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و دریافت کدرهگیری اقدام به نام‌نویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۸۶ هستند، اضافه کرد: نام‌نویسی از این اولویت‌ها صرفا به منظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروان‌های اعلامی خواهد بود و ضروری است این مشمولان نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کدرهگیری اقدام کنند.

شاد تصریح کرد: اولویت چهارم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ پایان اردیبهشت ۱۳۸۶ و اولویت پنجم کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ اول خرداد ماه ۱۳۸۶ به بعد و به صورت روزشمار و صرفا تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص ملزومات اعزام متقاضیان برای حج ۱۴۰۲ گفت: متقاضیان اعزام سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار اول دی ماه ۱۴۰۲ باشند.

وی در مورد قیمت حج تمتع اضافه کرد: در گروه‌هایی که ذکر شد قیمت ارز، بلیت، درجه مسکن مکه و مدینه و ماندگاری زائر براساس اعلام ایستگاه پروازی و نرخ هزینه تکلیفی براساس استان‌ها متفاوت خواهد بود.

شاد در خصوص شرایط اعزام حجاج در حج ۱۴۰۲ اظهار کرد: محدودیت‌های سنی که در دوران کرونا لحاظ شده بود، در حج آتی برداشته شده اما در خصوص محدودیت برای دریافت واکسن که روزهای گذشته خبر آن اعلام شد، عربستان هنوز به ایران موردی را اعلام نکرده است.

  • منبع خبر : ایسنا