پیشنهاد فراکسیون گردشگری ، میراث‌فرهنگی، زیارت و صنایع‌دستی مجلس شورای اسلامی این است که مشهد مقدس به منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود که عزیزانی که از خارج کشور تشریف می‌آوردند با آرامش بیشتر به زیارت بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث‌ فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:«مشهد پایگاه تشیع است و همه مردم ایران و حتی مسلمانان جهان توجه خاص و ویژه‌ای به مشهد دارند.

محمدرضا دشتی اردکانی افزود: سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر از مشتاقان زیارت حضرت رضا (ع) از سراسر کشور به مشهد می آیند، هم چنین ۵۰ درصد گردشگران خارجی که به ایران وارد می‌شوند برای زیارت به مشهد می‌آیند.

وی ادامه داد: باید زیارت در محور فعالیت‌های گردشگری استان قرار گیرد. مشهد باید به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود، همان‌گونه که گردشگران خارجی به کیش بدون ویزا وارد می‌شوند، زائران خارجی به مشهد نیز بدون ویزا وارد شوند، تا در پساکرونا گردشگری زیارت پرشتاب رونق گیرد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد فراکسیون گردشگری ، میراث‌فرهنگی، زیارت و صنایع‌دستی مجلس شورای اسلامی این است که مشهد مقدس به منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود که عزیزانی که از خارج کشور تشریف می‌آوردند با آرامش بیشتر به زیارت بپردازند.