برای تکمیل ظرفیت باقیمانده در برخی استان‌ها از دارندگان اسناد حج فروردین ماه ۱۳۸۶ به صورت روز شمار دعوت خواهد شد و انتظار می‌رود ظرف روزهای آینده پر شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، درجلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد، اکبر رضایی افزود: اطلاع رسانی دراین خصوص بعهده مدیریت حج و زیارت استان های مورد نظرگذاشته شده است.

وی همچنین از افزایش تعداد کاروان‌های ۱۶۰ و ۱۸۰ نفره با توجه به کاهش نیروهای اجرایی و اختصاص آن به زائران اعزامی خبر داد و به پیگیری های انجام شده برای استفاده از هواپیماهای پهن پیکر با هدف کاهش مدت زمان سفر حج اشاره کرد.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: امسال ازکاروان های زوجی استقبال خوبی صورت گرفت و با برنامه ریزی انجام شده دریافت هزینه های حج پیش رو با توجه به خدمات ارائه شده و طول سفر زائران دریافت می شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستار استمرار پیگیری ها برای کوتاه شدن طول سفر حج شد و برنامه ریزی صورت گرفته در خصوص دریافت هزینه های مدت سفر حج را اقدامی سازنده و در راستای رعایت عدالت دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین اضافه شدن دو ایستگاه پروازی برای مناطق دور دست در حج پیش رو و ارائه خدمات به کاروان های زوجی در مکه مکرمه را در تسهیل سفر و رفاه زائران مثبت ارزیابی کرد.

برپایه این گزارش درادامه این جلسه، مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره خدمات هوشمند حج و نیازهای این حوزه گزارش داد و معاون حج و عمره سازمان حج به تشکیل شورای راهبردی خدمات هوشمند حج و تشکیل نه کمیته بعنوان زیر مجموعه این شورا اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستار استفاده از نیروهای خبره و آشنا به حوزه حج و زیارت در بحث های کارشناسی در این شورای راهبردی شد و تاکید کرد: زمینه تامین امکانات لازم فراهم و از همکاری نیروهایی که انگیزه خدمت دارند، استفاده شود.

در ادامه این جلسه سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون معاینات پیش از حج حدود ۳۴ هزار زائر انجام شده است، اظهار داشت: این روند با سرعت و دقت ادامه دارد و تابحال نتیجه معاینات فقط ۸۷ زائرمثبت نبوده است.

دراین جلسه همچنین سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نشست اخیر خود با محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران و تبادل نظر در خصوص انتقال ارز مورد نیاز حج پیش رو به عربستان و اختصاص ارز به عتبات را مثبت توصیف کرد و گفت: مقرر شد به زائران عتبات معادل دویست دلار به دینار عراق ارز فروخته شود که ساختار آن را بانک مرکزی با بانک های ملت و ملی تعریف خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایرنا