رییس سازمان حج و زیارت در جلسه ستاد اربعین سازمان حج و زیارت گفت: سفر‌های ارزان قیمت با حدود قیمتی سه میلیون تومان پیش از اربعین برنامه ریزی شد و اعزام ها، پس از اربعین به صورت کامل اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،  سیدصادق حسینی که در جلسه ستاد اربعین سازمان حج و زیارت در کربلا برگزار شد، افزود: برای نخستین بار است که با چنین قیمت و اسکان مناسبی زائران به عتبات مشرف می‌شوند. این اعزام‌ها زمینی خواهد بود و به زودی جزئیات آن نیز از دفاتر زیارتی استان‌ها اعلام می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: درباره کاهش قیمت سفر‌های هوایی که ناشی از بلیت هواپیماست نیز برنامه ریزی و رایزنی‌هایی را مد نظر قرار داده ایم.

طرح سفر ارزان عتبات با قیمت کمتر از سه میلیون تومان از اواسط تابستان ۱۴۰۱ در تهران آغاز شد که همزمان با پیاده روی اربعین متوقف شد. سازمان حج و زیارت این سفر را در حالی آغاز کرد که میانگین نرخ سفر هوایی عراق بیش از ۱۰ میلیون تومان و سفر زمینی در حدود پنج و نیم میلیون تومان بوده است.

بنا بر اظهارات دفاتر خدمات زیارتی و تایید سازمان حج و زیارت، در این سفر‌ها که زمینی انجام می‌شود، از اتوبوس‌های معمولی و هتل‌هایی که در فاصله دورتری از حرم‌ها قرار دارند، استفاده شده است.

  • منبع خبر : صدا و سیما