مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور از زائران حج تمتع ۱۴۰۲ درخواست کرد که ۴ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه‌ها حاضر شوند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،«حمیدرضا سیدی»در نشست خبری که با حضور مقامات لشکری و کشوری در محل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، درباره جزییات مراسم حج ۱۴۰۲ که از سوم خرداد ماه شروع می‌شود، گفت: بیش از دو هزار نفر در فرودگاه‌های کشور برای انجام عملیات حج خدمت می‌کنند.

وی افزود: در دو ماه گذشته وارسی پروازی دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری فرودگاه‌های کشور انجام شده است؛ همچنین ۱۲۰ سامانه کمک ناوبری همگی چک شده و مشکلی ندارند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور همچنین گفت: زائران چهار ساعت قبل از پرواز در فرودگاه‌ها حاضر باشند.

سیدی در پاسخ به ایرنا درباره اینکه آیا به دلیل انجام پروازهای حج کاهش سطح سرویس برای سایر پروازها در محیط ترمینالی داریم، بیان کرد: عملیات حج در کنار پروازهای روزانه داخلی و خارجی فرودگاه‌ها انجام می‌شود و تدابیری اندیشیده شده که بدون هیچ‌گونه کاهش پرواز و خللی در عملیات صورت گیرد.

وی ادامه داد: با ارگان‌های کلیدی در فرودگاه‌ها نظیر سپاه حفاظت و فراجا و گذرنامه تعامل خوب و مناسبی داریم و بیش از دو هزار نفر در فرودگاه‌های سراسر کشور برای انجام عملیات حج خدمت خواهند کرد.

سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی نیز در این مراسم اظهار داشت: امسال ۳۰ درصد از عملیات اعزام و پذیرش حجاج از فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود؛ با اعتبار خوبی که در دولت سیزدهم اختصاص داده شد، ترمینال سلام به متراژ ۵۴ هزار مترمربع به پروازهای زیارتی اختصاص داده شده است و خدا را شاکریم که می‌توانیم به زوار خدماتی در خور شأن ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: چهارشنبه سوم خرداد ساعت ۵۰ دقیقه بامداد، اولین کاروان حجاج به خانه خدا اعزام می‌شوند.