استاندار مازندران گفت:رویداد مازندران 2022 بسیار اهمیت دارد چرا که در آن اجلاس، 15 وزیر گردشگری اوراسیا حضور به عمل می‌رسانند.

سید محمود حسینی پور با بیان اینکه تمام نهادهایی که در حوزه گردشگری فعال هستند باید این آمادگی را پیدا کنند تا بتوانیم تاریخ مازندران را به این کشورها معرفی کنیم، تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری مازندران در دنیا بی نظیر است و باید به عنوان یکی از جذاب‌ترین پدیده به دنیا معرفی کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها نسبت به مبلمان شهری ورود جدی یابند چرا که در این حوزه بسیار ضعیف هستیم، اظهار داشت: مازندران به ویژه در شرق استان در این زمینه بسیار ضعیف عمل شده و در مرکزیت نیز با وجود قرار گرفتن حوزه شهری نیاز به توجه اساسی است.

حسینی پور با اشاره به اینکه در مبلمان شهری مناطق غربی استان به دلیل وسعت صنعت گردشگری و حضور بیشتر گردشگران به این سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در موارد المان شهری باید تلاش کنیم هر چند جلسه گذاشته شد و دستورالعمل‌های لازم صادر شد اما امیدواریم تا زمان باقی مانده بتوانیم شهرها را برای میزبانی اجلاس رویداد ۲۰۲۲ آماده کنیم.

استاندار مازندران ظرفیت گردشگری استان را بسیار بالا مطرح و بیان کرد: تاکنون ۲۰ درصد از ظرفیت‌ها شناسایی شده و ۸۰ درصد دیگر آن مانده که باید شناسانده شود اگرچه در سال‌های اخیر بیشتر گردشگری های مازندران محدود پیدا کرده است.

وی افزود: مازندران با ۳۶۰۰ روستا با مدیریت بسیار مناسب می‌تواند با ایجاد بوم گردی از جاذبه‌های گردشگری دنیا بهره‌مند شود و گردشگران با وجود چهار فصل آب و هوایی خوب این استان از مناطق مختلف مازندران استفاده ببرند.

همچنین به گزارش تسنیم، حسینی پور با بیان اینکه به منظور آمادگی استان برای این رویداد بزرگ با همکاری اعضای مجمع نمایندگان مجلس هدف گذاری کردیم، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با توسعه صنعت گردشگری نقش اساسی مازندران را به صنعت گردشگری کشور معرفی کنیم.

وی با اشاره به جمعیت متراکم این استان با وجود ساکنان غیر بومی عنوان کرد: مازندران با وجود این جمعیت نیاز به ظرفیت‌سازی و اجرای زیرساخت‌های صنعت گردشگری چون جاده و قطار ریلی شهری است.