معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: افتتاحیه دبیرخانه شهرهای زیارتی، با هدف تعمیق و توسعه فرهنگ زیارت صورت می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، سیدجلیل بامشکی در مراسم افتتاحیه دبیرخانه شهرهای زیارتی، در خصوص این دبیرخانه، اظهار کرد: وجود مضجع شریف ائمه اطهار(ع) و امام‌زادگان‌و فرزندان آنان در ایران اسلامی و شهرهای کشور فرصتی بی‌نظیر برای رشد و‌ توسعه همه جانبه شهرها ایجاد‌ کرده است.

وی افزود: حضور‌ زائران در این شهرها موجب می‌شود بزرگترین اجتماعات مردمی و دینی بامحوریت موضوع زیارت به صورت سالیانه در شهرهای مشهد، قم و شیراز شکل بگیرد؛ برهمین اساس ایده تشکیل دبیرخانه شهرهای زیارتی ایران اسلامی ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع کلانشهرهای کشور توسط معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد شکل گرفت.

وی ادامه داد: اهداف شکل گیری این دبیرخانه شامل تعمیق و توسعه فرهنگ زیارت، تقویت هویت دینی، هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در اجرای بهتر مصوبات کارگروه ملی زیارت، توسعه و اشاعه هنرها و علوم حوزه زیارت و غیره است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: تاکید برنقش اساسی و کانون رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه زیارت و بناهای زیارتگاهی، معطوف کردن طرح و برنامه‌ها به ارتقای کیفیت و نشاط در محیط های زیارتی از جمله راهبرها و سیاست‌های این کمیته است.

بامشکی همچنین شهردار مشهد ، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، شهرداران و معاونین فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌‌های شیراز، قم، شهر ری و سایر شهرهای زیارتی کشور و معاون و مدیران گردشگری شهرداری‌های شهرهای زیارتی را از جمله اعضای شورای راهبردی این دبیرخانه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تصویب نهایی برنامه اجرایی پنج‌ساله زیارت و تصویب بودجه و ابلاغ برنامه اجرایی به صورت سالیانه از ردیف برنامه‌های معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری‌ها از مهمترین شرح وظایف شورای راهبردی است.

  • منبع خبر : جهان شهر