سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به فرصت حج برای انتقال پیام قرآن گفت: موسم حج بهترین زمان برای ایجاد تحول قرآنی در زائران است.

به گزارش  پایگاه خبری زیارت نیوز،حجت الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، عصر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت در جمع زائران فرهیخته، زباندان و نیرو‌های ستادی اعزامی از معاونت امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری به حج گفت: بهترین و تاثیرگذارترین فرصت و زمان و مکان برای انتقال پیام قرآن به زائران موسم حج است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اهمیت سفر حج اشاره کرد و مسئولیت نیرو‌ها و خادمان فرهنگی را دعوت زائران به سوی خدا و ایجاد تحول قرآنی در زائران دانست.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: اگر کار برای خدا باشد و برای بیان صفات او از خودش کمک بخواهید، قطعا کلامی را بر زبان جاری خواهید کرد که بر دل زائران و حجاج خواهد نشست و خدا هم راضی خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به این که باید قدر «منعم» و «نعمت» را در این سفر بدانید، خاطرنشان کرد:

نعمتی که خدا به شما هدیه کرده است، برای بسیاری از افراد دست یافتنی نیست و نمی‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند لذا با عمل و کلام صالح تاثیرگذاری لازم را بر زائران داشته باشید.

حجت الاسلام نواب با اشاره به اهمیت سخن گفتن به زبان قرآن با مخاطب گفت: در احادیث و سخنان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) آمده است عشق به خدا در دل بندگان با زبان قرآن و کلام خدا نقش مطلوب می‌گیرد.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: برخی کلام‌ها بزرگراه و شریان حیاتی نفوذ در ذهن مخاطب است، باید با آگاهی کامل از بهترین کلمات و پیام‌ها استفاده و برای رسیدن به این هدف مهم قبل از سفر آمادگی‌های لازم را کسب کرد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به استفاده از سخن و روش نیکو برای دعوت زائران به سوی خدا گفت: وقتی می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم باید خودمان آمر باشیم. آموزش‌های لازم برای استفاده از تاکتیک‌های مختلف را دیده باشیم و بیشترین استفاده را از این فرصت ببریم.

حجت الاسلام نواب با اشاره به محور‌های شعار حج امسال افزود: انتظار می‌رود که در این سفر تحول قرآنی و ارتباط انسان با قرآن مورد تاکید بیشتری قرار بگیرد.

وی همچنین گفت: زائران فرهیخته، مبلغان و نیرو‌های ستادی در این سفر بتوانند مسئولیت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

در ابتدای همایش عمومی زائران فرهیخته، مبلغان و نیرو‌های ستادی اعزامی به حج از معاونت بین الملل بعثه، معاون امور بین الملل رویکرد‌ها و اولویت‌های نیرو‌های ستادی را در دو بخش محتوایی و اجرایی تشریح کرد و درباره وظایف نیرو‌های اعزامی توضیحاتی داد.

  • منبع خبر : صدا و سیما