یک فعال گردشگری گفت: جای خالی گردشگری مذهبی که پیشران سایر حوزه‌های گردشگری در ایران است،در نمایشگاه بین‌المللی تهران مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عدم توجه به گردشگری مذهبی در نمایشگاه گردشگری تهران اظهار کرد: در میان هیاهوی نمایشگاه و جذابیت‌های سمعی و بصری، صدای صلوات خاصه امام رضا(ع) توجه بازدیدکنندگان را به سمت غرفه خراسان رضوی می‌کشاند. غفلت بسیاری از غرفه‌های دولتی در ارائه جذابیت گردشگری مذهبی یا زیارتی حوزه خدمتی آنان کاملا مشهود است، حوزه‌ای که به تنهایی می‌تواند راهگشای اقتصاد گردشگری در سایر حوزه‌ها باشد.

وی افزود: تاثیرات سفر مسافرین علاوه بر اثرگذاری در توسعه اقتصاد میان شهری، گردشگری طبیعت‌گردی و گردشگری شهری و میدانی را نیز در شعاع سفر در بر می‌گیرد. به عنوان مثال به حضور ۳.۷ میلیون مسافر وارد شده به مشهد در ماه صفر امسال باید اشاره کرد که این مسافرین علاوه بر زیارت،  چهار حوزه دیگر گردشگری شامل گردشگری خوراک، گردشگری سلامت، گردشگری بازار و گردشگری ورزشی را نیز فعال کردند که نتیجه آن رونق اقتصاد گردشگری مشهد بود. شاید به طور خاص باید گفت که گردشگری مذهبی پیشران توسعه گردشگری است.

این فعال حوزه گردشگری گفت: جاذبه‌های گردشگری مذهبی در تمام نقاط میهن اسلامی، محل زیارت و مراجعه هزاران علاقمند است که توانسته است اقتصاد این مناطق را دگرگون کرده و به برکت این مکان‌ها هزاران اشتغال ایجاد کند.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین حضور هزاران گردشگر خارجی از کشورهای همسایه به جهت زیارت مضجع منور رضوی می‌تواند اثر گردشگری مذهبی را بهتر نمایان کند. بدیهی است اگر آستان قدس رضوی، آستانه مقدسه قم و یا آستان مقدس شاهچراغ در این نمایشگاه حضور داشتند، هزاران بیننده را به سمت خود جذب می‌کردند.

وی یادآورشد: هر چند که مکان‌های مقدس کشش معنوی خود را دارند، اما نشان دادن تمام ظرفیت‌ها فقط در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران قابل ارائه است که می‌طلبد سه استان مهم خراسان رضوی، قم و فارس در سال آتی از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

  • نویسنده : ایسنا