مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت از قطعی شدن ثبت نام ۶۹۱۸۳ نفر از زائران واجد شرایط اعزام به حج تمتع سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، وحید اسکندری با تاکید بر اینکه تاکنون ثبت نام قطعی ۸۶.۶۵ درصد زائران واجد شرایط اعزام به حج ۱۴۰۲ به انجام رسیده، اظهار داشت: این تعداد از زائران تاکنون کاروان های خود را با نوع درجه بندی ارائه خدمات قطعی کرده اند.

وی با بیان این که ثبت نام زائران، سال آینده همچنان تا زمان پر شدن ظرفیت کامل کاروان ها ادامه خواهد داشت، گفت: زائران ثبت نامی واجد شرایط تاکنون تمامی اقدامات لازم برای اعزام خود به حج سال آینده را به انجام رسانده اند.

اسکندری با اشاره به اینکه زائران واجد شرایط در قالب حدود ۵۰۰ کاروان از ۱۹ ایستگاه پروازی در سطح کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد، افزود: با توجه به کیفیت و انتخاب هتل های با ظرفیت بالاتر برای اسکان، زائران حج در قالب پنج گروه کاروانی ۹۰ ، ۱۳۵، ۱۶۰، ۱۷۰ و ۱۸۰ نفره به عربستان اعزام خواهند.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج اظهار داشت: براساس اطلاعات و آمار موجود تاکنون ۶۴ هزار و ۵۸۳ نفر تمامی هزینه های خود را پرداخت کرده اند.

به گفته وی، تاکنون ۵۹۸ نفر از زائران واجد شرایط به دلایل مختلف شخصی انصراف خود از اعزام به حج سال آینده را اعلام کرده اند.

اسکندری ادامه داد: با توجه به تحقق منویات مقام عظمای ولایت در راستای ارائه خدمات هرچه بیشتر به زائران و کاهش هزینه‌ها و با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته، عوامل اجرایی اعزامی به حج سال آینده پنج درصد نسبت به جمعیت زائران در نظر گرفته شده است. بر همین اساس تاکنون ۸۶.۶۵ درصد از زائران واجد شرایط اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲ تمامی هزینه های خود بر اساس انتخاب هتل و کیفت های موجود را پرداخت نمونده اند.

  • منبع خبر : ایرنا