تولیت آستان قدس رضوی گفت: دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران تمام‌شدنی نیست و استکبار برنامه‌های مفصلی دارد؛ زیرا از این انقلاب ضربه خورده است.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز،

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در دیدار جمعی از ائمه جمعه و علمای اهل سنت استان هرمزگان که در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد؛ با اشاره به جایگاه علمای دین از منظر اسلام، اظهار کرد: در اسلام روایات بسیاری در فضیلت علمای ربانی و در مذمت علمای وابسته به دنیا و آن‌هایی که به علم‌شان عمل نمی‌کنند، آمده است.

وی با بیان اینکه قرآن همچنین علمایی که کتمان علم می‌کنند را لعن کرده است، گفت: قرآن کتاب هدایت، سعادت و حیات برای بشریت در تمام اعصار تاریخ است، در این کتاب نورانی کسانی که برای منافع شخصی و جناحی خود حقایق را کتمان می‌کنند و علم خود را بروز نمی‌دهند مورد مذمت و لعن قرار گرفته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی بیان حقایق به مردم را یکی از وظایف روحانیت دانست و با اشاره به آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ»، تصریح کرد: گاهی تبلیغ دین و بیان حقایق برای انسان خطراتی به همراه دارد، روحانیون مسلمان در بیان حقایق به جامعه باید تنها از خداوند خشیت داشته باشند و از هیچ‌کس جز او نترسند؛ اگر انبیاء الهی مردم را تنها به اقامه نماز و عبادت سفارش می‌کردند و به فرعون‌ها، ابوجهل‌ها و بت‌ها کاری نداشتند، کسی به آن‌ها متعرض نمی‌شد.

وی افزود: روحانیون و مبلغین دین در میدان تلاقی حق و باطل و میدان تبیین حقایق باید شجاعت بیان داشته باشند؛ روحانیون اگر در عرصه بیان حقایق و موضع‌گیری به نفع حق شجاعانه وارد نشوند، از ایفای نقش تاریخی و به‌هنگام خود در همراهی جبهه حق بازمی‌مانند و این بازماندن تأثیری اجتماعی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی ادامه داد: گاهی ممکن است بیان حقیقتی موجب ناخشنودی فردی، گروهی یا عده‌ای از مریدان شود؛ اما هنگامی که انسان حق را تشخیص می‌دهد باید آن را با شجاعت بیان کند و تنها رضای الهی را در نظر داشته باشد، زیرا اگر بنا بود تهدیدها مانع بیان حق شود اصلاً اسلام شکل نمی‌گرفت.

وی با اشاره به این روایت رسول اسلام که «هیچ پیامبری به‌اندازه‌ی من اذیت نشد»، خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) بسیار نزد خداوند گرامی است به‌گونه‌ای که همه انبیای الهی نسبت به مقام آن حضرت غبطه می‌خورند؛ اما همین پیامبر نیز در رسالت خود متحمل رنج‌ها و اذیت‌های فراوانی شد و مصائب بسیاری را در راه بیان حقیقت تحمل کرد.

مروی با بیان اینکه اگر حقایق دین به‌درستی بیان شده بود داعش به وجود نمی‌آمد؛ اضافه کرد: داعش لشکری از کفار نبود، داعش لشکری متشکل از مسلمانان فریب‌خورده بود که دیگر مسلمانان را برای کسب بهشت می‌کشت؛ روشنگری و بیان حقایق با هدف جلوگیری از انحرافات به ویژه درخصوص نسل جوان، از وظایف علمای دین است.

  • منبع خبر : ایسنا