وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه سفرهای انبوه مورد تائید نیست، گفت: در دولت دوازدهم ۴۰۸ واحد هتلی در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

علی اصغر مونسان به مهم ترین اقدامات در حوزه تأمین زیرساخت‌های گردشگری در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه گردشگری و صنایع‌ دستی در دولت دوازدهم به پایان رسیده است. در همین مدت ۴۰۸ واحد هتلی در کشور به بهره‌برداری رسیده و ۲۲۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور افتتاح شده است.

مونسان در ادامه به وضعیت آثار فرهنگی‌تاریخی کشور اشاره کرد و با انتقاد از بودجه اندک برای نگهداری و صیانت از این آثار، افزود: بودجه وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ۱,۴۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن کسر شده و ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای این وزارت‌خانه در نظر گرفته شده است. برای صیانت از آثار فرهنگی‌تاریخی کشور ۱,۸۶۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده که با توجه به حجم بالای آثار فرهنگی‌تاریخی کشور این عدد جوابگو نیست و سهم هر اثر تاریخی از این بودجه بسیار ناچیز است. به‌ عنوان مثال سهم تخت جمشید از این بودجه پنج میلیون تومان است. برآورد ما این بود که دو هزار میلیارد ریال نیز از محل فروش بلیت به دست بیاوریم که با توجه به شیوع کرونا ۳۰ میلیارد ریال از محل فروش بلیت حاصل شده است.