معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت:در راستای خدمت به زائران، تامین ارزاق عمومی طی روزهای پایانی صفر در ۵۰۰ نقطه از اطراف حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

 به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، محسن داوری در نشست تخصصی فعالان گردشگری مشهد با رویکرد معرفی طرح مهمان امام رضا (ع)، ادب حضور و تبیین شاخص‌های عفاف و حجاب در مراکز گردشگری که در هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد، با اعلام این خبر اظهارداشت: حضور جدی مدیران و فعالان حوزه گردشگری نشان دهنده عشق و مودت خادمان امام رضا (ع) به اهل بیت است.

معاون استاندار و فرماندار مشهد با اشاره به همت و تلاش فعالان حوزه گردشگری برای خدمت به زائران ادامه داد:مشهد به واسطه آئین‌ها و مراسم‌های روزهای پایان ماه صفر می‌شناسند.

داوری با بیان اینکه امام رضا (ع) فلسفه وجودی این شهر است، تصریح کرد:بنا داریم امسال متفاوت از سال‌های گذشته، به زائران خدمت کنیم، برای تامین ارزاق عمومی طی روزهای پایانی صفر در ۵۰۰ نقطه از اطراف حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در مسیر پایانه مسافربری تا حرم مطهر رضوی ۱۴ هزار مترمربع موکب خدمت‌رسانی به زائران ایجاد خواهد شد، اظهارکرد: امیدوارم در روزهای پایان صفر آنگونه که شایسته است به زائران خدمت کنیم.

داوری با اشاره به خدمات‌رسانی واحدهای اقامتی و گردشگری به زائران گفت:کم‌ترین تخلف در خدمات دهندگان به زائران در این حوزه وجود دارد، بابت نظم و خلوص شما تشکر می‌کنم.

معاون استاندار و فرماندار مشهد با بیان این‌که از مدیرکل و معاونان پاسخگو و انقلابی و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد که با رویکرد ارتقا امیدوارانه تلاش می کند، تشکر می‌کنم.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به طرح مهمان امام رضا (ع) گفت:در این طرح فضایی فراهم شده تا از ظرفیت خالی هتل‌ها برای اسکان زائران استفاده شود.

سیدجواد موسوی ادامه داد:نوروز امسال با سونامی سفر مواجه شدیم و حجم زائران به میزانی بود که ظرفیت اماکن اقامتی تکمیل شد و با کمک فرمانداری و ستاد خدمات سفر استان و شهرستان از دیگر ظرفیت‌ها برای اسکان زائران استفاده شد.

محمود مادرشاهیان رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی با اشاره برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای اجرای طرح مهمان امام رضا (ع) اظهارداشت:این که بتوانیم برای زائران امام رضا (ع) خدمت کنیم توفیق بزرگی محسوب می‌شود و خداوند این توفی را به ما داده که با خدمت به زائران حضرت رضا (ع) روزی کسب کنیم.

وی افزود:از مدیران مراکز اقامتی که در طرح مهمان امام رضا (ع) مشارکت می‌کنند خواهش دارم کمترین هزینه را برای خدمت به زائران در این سایت اعلام کنند و بیشترین تخفیف را برای زائران اعمال کنند.

مادرشاهیان تصریح کرد:امیدوارم برای خدمت به زائران در فصل غیر پیک از ظرفیت سایت مهمان امام رضا (ع) استفاده کنیم.

رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی اظهار کرد:خدمت به زائران آبروی جوامع حرفه‌ای گردشگری است و باید به خوبی از این عزت و آبرو مراقبت کنیم.

حجت‌الاسلام حمید آقاسی‌‌زاده، دبیر تشکلات مردمی عفاف ‎و حجاب استان خراسان رضوی بر ضرورت خدمت رسانی به زائران متناسب با فرهنگ و نیاز آن‌ها تاکید کرد و گفت:اگر چه در دیگر کشورها هتل‌ها متناسب با اقلیم و فرهنگی آن‌ها ساخته و بهره‌برداری می‌شوند اما در مشهد برخی هتل‌ها متناسب با زیست بوم شهر علی ابن موسی الرضا(ع) ساخته نشده‌اند، باید متناسب با این شهر هتل‌ها ساخته و بهره‌برداری شوند.

وی با بیان این‌که غنای فرهنگی و تمدنی خود را باید منتقل کنیم، افزود:مشهد باید مرکز واردات ارز و صادرات فرهنگ باشد.

حجت‌الاسلام آقاسی‌‌زاده ادامه داد:به همت و مدد فردوسی چندین کشور جهان فارسی زبان هستند و باید از این فرصت برای انتقال فرهنگ استفاده کرد؛ برای انتقال فرهنگ باید از ظرفیت‌های هنری استفاده کنیم تا انتقال پیام فرهنگی اثر گذار باشد.

  • منبع خبر : تسنیم