رئیس سازمان حج و زیارت گفت: همه اتوبوس‌های زائران ایرانی جدید هستند و اتوبوس‌های قدیمی از چرخه خدمت خارج شده اند.

به گزارش پایگاه خبری زیارت نیوز، روزانه بیش از چهار هزار زائر ایرانی پس از زیارت حرم نبوی، با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، مدینه منوره را ترک می‌کنند و به مکه مکرمه مشرف می‌شوند.

زائران در میقات شجره مُحرم می‌شوند و پس از آن وارد مکه خواهند شد. با توجه طی مسیری بیش از چهار ساعت، زائران پس از طی کردن ۳۰ کیلومتر از مدینه منوره، در محلی استراحت می‌کنند و غذا بین آن‌ها توزیع می‌شود.

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: غذای زائران کیفیت مناسبی دارد و وسایل حمل و نقل هم بررسی شده است؛ به طوری که همه اتوبوس‌های زائران ایرانی جدید و برای سال ۲۰۲۱ هستند، اتوبوس‌های قدیمی از چرخه خدمت خارج شده اند و سعی شده است بهترین اتوبوس‌ها برای انتقال زائران بکار گرفته شود.

کارشناسان معتقدند؛ مسئولان سازمان حج و زیارت در حج تمتع امسال می‌توانستند با مسئولان سعودی مذاکره کنند و برای استفاده از قطار‌های سریع‌السیر مدینه به مکه و بالعکس جهت زائران ایرانی به توافق برسند و با استفاده از قطار‌های سریع السیر، علاوه بر صرفه جویی در زمان (زائران در ۲ ساعت می‌توانند از مکه به مدینه یا برعکس سفر کنند)، هزینه‌ها را نیز کاهش دهند، که این اتفاق نیفتاده است.

سعودی‌ها در سال‌های گذشته برای تردد بین شهری زائران خانه خدا، قطار سریع‌السیر مکه تا مدینه و برعکس و همچنین متروی مشاعر را راه‌اندازی کرده‌اند تا زائران با ایمنی بیش‌تر و هزینه کم‌تری بین شهر‌ها تردد داشته باشند.

  • منبع خبر : صدا و سیما